Sunday 4 October 2009

Lapte-tapte

Lapte - tapte
Lllapte - tapte
Llapte - tapte . .

5 comments:

Anonymous said...

Hai sa recunoastem ca desi piata este de preferat tarabei din supermarket, ne este mult mai la indemana sa intram intr-un astfel de magazin, pentru a cumpara ceva rapid si a evita aglomeratia. Insa ne intereseaza sanatatea noastra si ceea ce punem pe masa familiei noastre. Se mai poate cumpara ceva sanatos din supermarket? Am stat si m-am gandit in mod special la fructe si legume pentru ca acestea sunt produsele pe care cu greu le gasesti ca fiind “curate”, BIO.

Astazi ma gandeam la acest subiect si mi-am amintit ca am vazut mai demult pe un blog american o postare interesanta despre cum putem afla daca fructele / legumele de pe rafturile marilor magazine sunt sau nu modificate genetic. Nu este deloc greu sa inveti sa le recunosti insa problema e ca si in cazul E-urilor: sunt trecute niste cifre pe ambalaj iar daca nu esti bine documentat in ceea ce priveste continutul lor, risti sa cumperi alimente imbibate de chimicale.

Asadar, intreg secretul consta in citirea etichetei. Si aici ma refer la acel autocolant lipit direct pe coaja legumei/fructului sau, dupa caz, pe punga in care sunt ambalate acestea (de ex. la portocale).
Orice eticheta are intre 4-5 cifre.
Daca produsul are 4 cifre (de ex. 4021) inseamna ca a fost crescut intr-un mediu normal, insa
nu BIO. Produsul insa NU a fost modificat genetic.

Daca produsul are 5 cifre iar prima cifra incepe cu 9 (de ex. 96584) inseamna ca este BIO.

Daca produsul este format din 5 cifre iar prima cifra este 8 (de ex. 86584) inseamna ca acesta a fost modificat genetic.

Asadar tineti minte aceste aspecte atunci cand cumparati fructe sau legume din hipermarket.

PS: Numai bun pt postare ;)

Laura said...

Foarte interesant. Deci 5 cifre si sa inceapa cu 9...

Pentru ca Ana sta la noi, sa va povestesc eu ce a facut azi. Venisem de la scoala si stateam in gradina, iar Ana se plimba pe-acolo... Se duce la tarcul cainelui si spune "Calla", care inseamna "Karra", care este fostul nostru catel.

Alex, sa stii ca am gasit o pisica alb negru in curte pe care am chemat-o la mine si a venit si i-am dat demancare si acum doarme pe cartea mea de istoria artei :D Ah, o cheama "Trazni-te-ar"

Si sa mai stii ca am aplicat chestia cu vorbitu.. dar, ma rog, nu cu astia din clasa... Si, fiindca astia de la amicii muntilor sunt maaaari, adica pe la facultate sau unii au terminat de mult, nu cred ca mai merg cu ei... Oxana zice la fel si Li nu ma lasa daca nu vine ea. Si am vorbit cu o tipa pe care am vazut-o vineri la un spectacol. Era la cavalerii aia rosii, sau cum le zice... Si am intrebat-o daca putem merge si eu si Oxana si a zis ca daaa.. Si m-a dus la tipa aia care e un fel de sefa... Si, vai, sa vezi.. Is numa tipi cu paru' lung in trupa.. Ieee!! Da' azi mai merga la amicii muntilor si cred ca si data viitoare. Am vorbit cu un tip care imi da un filtru pe gratis <:-p si Alin imi da acvariu ala maaaare, de 100 litri.
Scuze ca am scris aici si nu te-am sunat, dar e gratis.
Si inca ceva. Am "vandut" azi 3 perechi de cercei. "vandut", fiindca cu o tipa am facut schimb, si doua imi dau banii maine. Hai, tu, ca e buna afacerea... Ahhh, azi am chiulit de la educatie plastica :)) si am avut logica... tre' sa ii zic ca esti vara-mea; mai pun si eu o pila, doua... Muhahaha.
Ne vedem peste vreo doua saptamani, nu? ca acum nu ne-am vazut. Mare pacat. Paaaa

alex said...

Oau. Mersi de informatii, Anonimus.
Sa inteleg, e vorba de cifrele de la codurile de bare..? Ce chestii, Jees . .

Laura, ce tare esti :)
Mai bine sa mergi la cercetasi, e fain sa fii cu gasca de varsta ta, e mai funny.
Ce fain ca iti da acvariul Alin, super.
Da, da, spune-i lui Floare ca esti vara-mea, o sa te iubeasca, ai 10-le asigurat :)))

Anaa..

Anonymous said...

Ma bucur ca iti place!
Keep in touch ;)

Laura said...

:)) Vai... abia astept ora de logica. Astia de la cavaleri sunt toti de varsta mea.. Adica toti cu un an mai mare. Majoritatea is in a 10-a... Mai sunt si cativa mari... Ma rog. Varsta e cam aceeasi.